Drabinka gimnastyczna – do czego może być przydatna ?

Urządzając pokój dziecka zadbaj o kącik nie tylko do aktywnej zabawy, ale także do ćwiczeń. Własny sprzęt sportowy pozwoli Twojemu dziecku na regularne ćwiczenia bez względu na pogodę panującą na zewnątrz. Najlepszą opcją jest drabinka gimnastyczna, która zajmuje niewiele miejsca, ale pozwala na ćwiczenie wszystkich grup mięśni.

Czym jest drabinka gimnastyczna (ścianka szwedzka)?

Ścianka wspinaczkowa to przyrząd gimnastyczny, który wygląda jak drabinka gimnastyczna. Dwa pionowe słupki są połączone zaokrąglonymi poprzeczkami. Urządzenie to jest o tyle niezwykłe, że można je dodatkowo wyposażyć w drążek poziomy, lin, obręcze i wiele innych przyrządów. Współcześni producenci oferują całe kompaktowe kompleksy sportowe oparte na ścianach gimnastycznych.

Ściana szwedzka wzięła swoją nazwę od kraju, z którego pochodzi: Szwecji. Per Henrik Ling, lekarz i instruktor szermierki, wynalazł ten przyrząd gimnastyczny na początku XIX wieku. Rama z poprzeczkami, jak nazywana jest w ojczyźnie ściana szwedzka, wykorzystywana była w szkoleniu szkolnych nauczycieli wychowania fizycznego i personelu wojskowego.

Do czego służy drabinka gimnastyczna ?

Regularne ćwiczenia na ścianie szwedzkiej są zalecane zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Podczas ćwiczeń dziecko wzmocni wszystkie grupy mięśni, zbuduje swój brzuch i stanie się bardziej elastyczne. Chodzenie na drążkach to doskonały sposób na zapobieganie płaskostopiu. Trening na tym sprzęcie sportowym może być darmową alternatywą dla klubów sportowych: w końcu możesz ćwiczyć w domu w dowolnym, dogodnym dla siebie czasie.

Robienie tego w domu na ściance wspinaczkowej może pomóc dzieciom nabrać pewności siebie. Jeśli Twoje dziecko boi się wchodzić na schody manewrowe lub liczne drabinki na placu zabaw, możesz pokonać lęk wysokości i wzmocnić mięśnie ramion dzięki własnemu sprzętowi. Dzieci nadpobudliwe potrzebują drabinki do wspinaczki, aby uwolnić nadmiar energii i uspokoić się.

W jakim wieku dzieci powinny ćwiczyć na drabince gimnastycznej ?

Ze ścianki wspinaczkowej mogą korzystać dzieci już od półtora roku. Wszystkie ćwiczenia powinny być nadzorowane przez rodziców. Zaleca się położenie maty obok sprzętu, aby dziecko nie doznało obrażeń w razie upadku.

Jak przymocowana jest drabinka ?

Drabinka gimnastyczna może być przymocowana do ściany, podłogi lub sufitu. Jeśli w Twoim mieszkaniu są sufity napinane, powłokę można przymocować tylko do ściany za pomocą czterech metalowych narożników. Symulator nie może być mocowany do nienośnej ściany z płyt kartonowo-gipsowych: może nie wytrzymać takiego obciążenia.

Treningowy transformers, czyli drabinka gimnastyczna

Myśląc o drabince gimnastycznej zapewne część z nas ma przed oczami lekcje wychowania fizycznego w podstawówce. Okazuje się jednak, że przyrząd, który jeszcze kilka lat temu był wpisany w pejzaż szkolnych sal gimnastycznych, dziś przeżywa swój renesans ze zdwojoną siłą.

Drabinka gimnastyczna nie tylko do gimnastyki

W zdrowym ciele zdrowy duch, a zdrowe ciało bez aktywności fizycznej istnieć nie może. Dlatego często siłownia jest naszym trzecim domem zaraz po domu rodzinnym i pracy. Co jednak zrobić, gdy nie możemy wybrać się do swojej ulubionej siłowni, bo gwiazdy na niebie i korki na mieście mówią nam, że lepiej będzie jak, dziś odpuścimy trening? Tutaj z pomocą przychodzi nam drabinka gimnastyczna (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-fitness_Drabinki-gimnastyczne-1670.html) . Rewolucja w branży fitness, którą obserwujemy od pewnego czasu, jest motorem napędowym do powstawania coraz to nowych akcesoriów treningowych. Dlatego też posiadanie drabinki gimnastycznej i kilku niedrogich gadżetów sprawi, że będziemy właścicielami jednego z najlepszych klubów fitness w okolicy. Daje nam to możliwość zrobienia pełnoprawnego treningu zarówno siłowego, jak i fitness bez wychodzenia z domu.

Jak zrobić domową siłownię na bazie drabinki gimnastycznej?

Sprawa jest bardzo prosta i stosunkowo niedroga. Podstawowym założeniem przy projektowaniu domowej siłowni jest możliwość realizacji treningu każdej partii naszych mięśni. Już sama drabinka gimnastyczna daje nam spore możliwości, bo bez problemu wykonamy z jej pomocą ćwiczenia, w których trakcie pracują mięśnie brzucha, klatki piersiowej, barków, nóg oraz ramion. Ćwiczenia na mięśnie brzucha z wykorzystaniem drabinki znamy z lekcji WF, czyli unoszenie nóg w zwisie lub skłony tułowia ze stopami przy drabince. Ćwiczenia na rozbudowanie klatki piersiowej oraz barków i ramion to oczywiście wszelkiego rodzaju pompki z wykorzystaniem szczebli drabinki gimnastycznej w celu regulacji kąta nachylenia naszego ciała co daje nam możliwość regulacji obciążenia treningowego.

Jeśli chcemy uzyskać możliwość realizacji zaawansowanego treningu każdej partii mięśniowej, możemy to osiągnąć rozbudowując naszą drabinkę o akcesoria takie jak:

– drążek;
– zestaw gum oporowych o różnych parametrach oporu;
– taśmy typu TRX.

Drążek dedykowany to montażu na drabince gimnastycznej jest skutecznym narzędziem w budowaniu mięśni grzbietu. Zestaw gum oporowych pozwoli nam na większą finezję w doborze ćwiczeń budujących tak naprawdę każdą partię mięśni. Podobnie jak w przypadku gum oporowych jest z wykorzystaniem taśm TRX, które dają potężne spektrum możliwości.

Czy warto?

Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Nauczeni pandemicznymi doświadczeniami zamkniętych siłowni mając alternatywę w postaci własnego miejsca do treningu za równowartość pięciu miesięcznych karnetów na siłownię, warto rozważyć taką perspektywę.

Jak ćwiczyć na drabince gimnastycznej i jakie rezultaty można osiągnąć przy jej pomocy?

Drabinka gimnastyczna to świetny sprzęt do ćwiczeń, który nie tylko daje dużo satysfakcji, ale także gwarantuje wspaniałe efekty. Przy pomocy tego narzędzia można poprawić ruchomość stawów, rozciągnąć się i zapewnić sobie gibkość. Co więcej, drabinka gimnastyczne to także dobre rozwiązanie dla osób, które szukają dobrego sposobu na rozgrzewkę przed właściwym treningiem. Dowiedz się, jakie ćwiczenia można wykonać na tym sprzęcie i jakie efekty można osiągnąć.

Co warto wiedzieć na temat drabinki gimnastycznej?

Drabinka gimnastyczna pozwala na wykonywanie różnorodnych ćwiczeń. Umożliwia ona między innymi realizację treningu w formie ćwiczeń ogólnorozwojowych, korekcyjnych, czy też wzmacniających. Co więcej, takie narzędzie świetnie sprawdza się do rehabilitacji. Istotne jest też to, że za sprawą drabinki można skutecznie rozwinąć wszystkie partie mięśni. Można na niej też z powodzeniem wykonywać ćwiczenia równoważne, a także akrobatyczne.

Jakie efekty można osiągnąć za sprawą drabinki gimnastycznej do ćwiczeń?

Ćwiczenia na drabince gimnastycznej doskonale kształtują postawę ciała. Co ciekawe, regularne treningi na tym narzędziu gwarantują też lepszą pracę narządów wewnętrznych. Umożliwiają one też większy zakres ruchu w stawach. Ponadto, wykorzystanie drabinki gimnastycznej do aktywności fizycznej wpływa też na większą wytrzymałość.

Jak można wykorzystać drabinkę gimnastyczną do ćwiczeń korekcyjnych?

Drabinka gimnastyczna świetnie nadaje się też do ćwiczeń o charakterze korekcyjnym. Przynosi świetne efekty, szczególnie jeśli chodzi pracę z dziećmi, które zmagają się z wadami postawy. Istotne jest jednak to, że takie ćwiczenia trzeba koniecznie realizować przy wsparciu specjalisty, najlepiej dobrego fizjoterapeuty.

Jaka technika jest najlepsza w przypadku ćwiczeń na drabince gimnastycznej?

Podczas ćwiczeń na drabince gimnastycznej trzeba też zadbać o odpowiednią technikę, żeby nie zrobić sobie krzywdy. Zasadnicze znaczenie w tym przypadku ma opanowanie ruchu. Dzięki temu można liczyć właściwy rozwój ciała oraz mięśni. Staraj się też nie wykonywać ćwiczeń na drabince gimnastycznej na siłę, ponieważ, gdy będziesz poruszać całym ciałem, nie osiągniesz satysfakcjonujących efektów.

Drabinka gimnastyczna to bardzo dobry sposób na aktywność fizyczną w zasięgu własnego domu. Z jej pomocą można wykonywać trening właściwy, jak i rozgrzewkę. Świetnie sprawdza się do ćwiczeń rozciągających, a także korekcyjnych. Jednakże, zanim w nią zainwestujesz, spróbuj odbyć kilka treningów na siłowni i skorzystać z pomocy, a także wsparcia profesjonalnego trenera.